Hupsista, blogi on ollut olemassa jo monta päivää enkä ole vielä itseäni esitellyt. Korjataanpa asia. Olen yli nelikymmppinen käsityöharrastaja. Joskus muinoin olin ihan Käsityöläinen mutta yrittäjyys ei ollut minun heiniä. Kudoin kangaspuilla mattoja. Se touhu on jäänyt, ei enää kunto kestänyt. Onneksi puikot sentään heiluvat vielä vaikka pakkohuileja on välillä pidettävä. Muutama vuosi sitten minulle puhkesi nivelreuma, tauti jota ei toivoisi kenellekkään, ei vallankaan intohimoiselle neulojalle. Siksi tähän harrastukseen onkin tullut hieman suruvoittoinen sävy, koskaan ei tiedä mikä jää viimeiseksi työksi. Se taas aiheuttaa sen ettei uskalla hamstrata lankoja. Tosin ihminen on heikko eli tuleehan sitä joskus langettua lankaostoksiin.

484772.jpg

Tämän tyylisiä mattoja tein aikanaan.

Innostuin neulomisesta 15-vuotiaana ja siitä lähtien se on ollut osa elämääni. Melkein kaikki mallit suunnittelen itse. Aluksi se johtui siitä etten aina ymmärtänyt ohjeita ja pikkuhiljaa se jäi tavaksi. Myös valokuvausta olen harrastanut parikymppisestä saakka, välillä enemmän, välillä vähemmän. Läheskään kaikkia tekeleitä ei ole tullut kuvattua kun en ole kovin järjestelmällinen ihminen. Tuolta Muinoin tehtyjä-sivulta löytyy kuvia vanhemmista neuleista. Nostalgia-sivulle laittelen kuvia ja juttuja vanhoista tavaroista, käsitöistä ja ihmisistä, ne kun myös kiinnostavat minua.


484792.jpg

Meillä oli aikanaan hieno, ylväs
kissa nimeltänsä Onni Oskari.

Laskuri olisi ehkä pitänyt lisätä heti blogin alkumetreillä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tervetuloa sankoinjoukoin vierailulle.