Jotenkin minusta tuntuu, että tarttis tehdä jotain tämän blogin kans. Olen vakavissani miettinyt siirtymistä  esim. blogspottiin. Blogin päivitys on onnettoman hidasta täällä vuodatuksessa ja kuvagalleriasta on kovin työlästä ladata kuvia. No nyt kyllä kekkasin, että saahan ne kuvat suoraan Picasatakin tänne, mutta kehysvarjostuksia ei näin tule. Vaan mitenhän se homma oikein toimii, aloitetaanko sitä sitten niinkuin tyhjältä pöydältä jos vaihtaa palveluntarjoajaa?

_MG_7168.jpg

Olen myös funtsaillut noita kuvagallerioita yleensä. Flickerissä on omat puolensa, mutta köyhänä vähän vierastan sen maksullisuutta, tai no saahan sinne ne 200 kuvaa, mutta ei sen enempää ja albumien määrä on rajattu kolmeen (mikäli olen oikein ymmärtänyt). Picasa on enemmän minun mieleen. Siellä saa albumeitakin tehdä mielinmäärin ja jotenkin sen yleisilme on miellyttävämpi. No hirveästi ei kyllä ole kokemusta siitäkään. Yhden miinuksen olen huomannut. Olen nimittäin yrittänyt linkata noita aiempien postausten kuvia niin, että ne aukeaisivat suurempina ja nimenomaan niin, että näkyviin tulisi vain kuva, eikä esim. Picasan koko näkymää. Tehdessä se on onnistunut, mutta just äsken huomasin ettei homma toimikkaan. No nyt sitten korjailen noita linkityksiä. Ilmeisesti blogspotissa homma kuitenkin toimii.

Kyselin jo ravelryssäkin Picasan käyttömahdollisuutta. Vielä sitä ei ole, mutta ilmeiseti sekin joskus onnistuu. Be patient, sanottiin. Eli tässä täytyy käyttää vielä rinnakkaisia systeemejä jonkun aikaa, mikä on sinällään aika tyhmää. No, otetaan se oppimisen kannalta.